Høsten 2017

Livbergerstang

Et nytt skoleår har startet og nye forventningsfulle elever venter utålmodig på at det skal bli deres tur til å besøke Oslo sjøskole på Hovedøya.

Oslo sjøskole vil forstsette med å undervise elever i sjøvett og livberging i åpent vann. Over 5000 elever skal i løpet av høsten få undervisning på disse kursene. I tillegg har vi som før utlån av seiljoller, utstyr og akvarie for undervisning i "livet i fjæra" og naturstisekker for utforsking av historikk og flora på Hovedøya.

For lærere som ønsker å ta med elever til Hovedøya for seiling, er man nødt til å ha et kurs i forkant. Vi arrangerer et slikt kurs tirsdag 29.august. Det er kun plass til 8 deltakere pr kurs, så her er det førstemann til mølla.

Vi har gleden av å ha fått med oss Dag Petter Ulvin på laget. Han begynte som rektor på Oslo Sjøskole i august. Sammen vil vi alle på Oslo sjøskole fortsette med å skape en trygg og spennende læringsarena for elever som kommer på besøk til oss.