Livredningsprøve

Sjøskolen tilbyr hvert år kurs i å ta livredningsprøven for ansatte i Osloskolen. Vi holder kurs om våren og høsten.

Livredningsprøven består av to deler og skal gjøre deg som lærer trygg nok til å ha elever i vannet når dere er på tur.

• Del 1 av kurset (grunnkurs) er teoretisk og tar ca. 2 timer å gjennomføre. Dette kurset bør gjennomføres hvert femte år.
  • Del 2 av kurset (oppfrisking og praktisk del) skal gjennomføres hvert år og i åpent vann, da gyldigheten for denne delen kun er ett år av gangen.

Sjøskolen har autoriserte livredningsinstruktører som holder disse kursene på ettermiddager etter at elevene har forlatt skolen ( fra ca. kl 14.00).

Grunnkurset er på ca 2 timer, oppfrisking ca 1 time, avhengig av hvor mange deltagere som er med.

Deltagere som tar livredningskurset tidlig på våren eller sent på høsten bør stille i ulltøy og sko.

Livredningskurs for lærere gjennomføres på forespørsel fra skoler.