Når skal din skole delta?

Vester inne

«Livredning i åpent vann» for elevene på 9. trinn

Skolene blir innkalt i flere puljer gjennom året til «livredning i åpent vann». Innkallingen kommer i god tid før din skole skal besøke oss. Alle klasser på 9. trinn i Osloskolen får dette tilbudet i løpet av skoleåret. Kurset er obligatorisk. Sjekk med administrasjonen om og når dere har fått tid hos oss.

«Sjøvett» for elevene på 9. trinn

I tillegg til livredningskurset er det en del klasser som samtidig får tilbud om heldagskurset sjøvett. Tilbudet kommer samtidig som innkallingen til livredningskurset.  Dette gjennomføres normalt dagen før eller dagen etter livredningskurset.

Delta på andre tilbud på Sjøskolen

Hvis dere ønsker å benytte dere av noen av de andre tilbudene ved Sjøskolen, kan dere sende forespørsel på  e-post til: postmottak.sjoskolen@osloskolen.no eller ringe oss på telefon 22 67 87 27.

For alle andre kurs enn det obligatoriske kurset for 9. trinn, gjelder først til mølla-prinsippet. Samtidig ønsker vi at så mange som mulig skal få muligheten til å besøke oss. En klasse kan derfor ikke booke seg inn mer enn én gang i løpet av skoleåret.

Når dere melder dere på, trenger vi følgende informasjon:

• hvilken aktivitet ønsker dere å delta på
  • hvor mange elever/lærere som kommer
  • Sted og tidspunkt (normalt Revierkaia v/SALT) for henting og levering
  • Navn og mobilnummer til ansvarlig lærer
  • andre opplysninger om klasse/elev som er nyttig for oss å vite

Skoler som har booket tid til Livet i fjæra, natursti, roing, seiling og krabbefiske må kontakte Sjøskolen hvis dere er i tvil om når dere har booket tid.